منظور از هتل بوتیک چیست؟

هتل بوتیک از جمله مکان های هیجان انگیز برای اقامت در سفر است. به طور کلی نکته تعیین کننده در اینکه می توان بر روی یک هتل، نام بوتیک را نیز اضافه کرد یا نه، نه تنها در وسعت و خدمات، که در شیوه هتلداری و مدیریت آن است. صرفا اقامت نیست که برای افراد علاقه مند جذابیت دارد. بلکه راه اندازی آن نیز به شدت برای سرمایه گذاران جذابیت دارد. به صورتی که به تازگی شرکت های بزرگ و حتی صاحبان هتل های معروف اقدام به راه اندازی بوتیک هتل های کوچک در محل های گوناگون شهر و گاها در هتل های ۵ ستاره خود کرده اند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا در مورد هتل بوتیک ها اطلاعاتی را به شما ارائه کرده و به عنوان یک متن جامع، شما را با ماهیت آن آشنا کنیم.

چرا هتل بوتیک را برای اقامت انتخاب کنیم

هدف مسافران از انتخاب هتل بوتیک ها، صرفا یک اقامت آرامش بخش در محیطی کوچک نیست. مطمئنا اگر این‌چنین هدفی در پشت انتخاب آنها باشد، هتلی عادی و شاید چند ستاره به خوبی میتواند آنها را به مقصودشان برساند. هدف آنها، استراحت، لذت و مهم تر از همه آشنایی با فرهنگ محل اقامت، از طریق اقامتگاهشان است. اشخاصی که بوتیک هتل ها را به عنوان مکانی برای استراحت چند روزه انتخاب میکنند، قصد دارند تا در این سفر چند روزه از طریق همین هتل، به خوبی با فرهنگ منطقه آشنا شوند و بتوانند حس زندگی به عنوان افراد محلی را درک کنند.

پس صرفا ساخت یک فضای آرامش بخش توسط صاحبان هتل ها کافی نیست. یکی از موارد ایجاد تمایز که می تواند هتل ساده را به هتل بوتیک تبدیل کند، معماری خاص است. حتی برخی از سرمایه گذاران با استفاده از خلاقیت معماران با تجربه اقدام به ساخت هتل مخصوص خود در یک ساختمان متروکه قدیمی (کارگاه، کاروانسرا، مدرسه و…) می­کنند. نمونه بارز آن سرای عامریها (کاشان) در خانه یا شاید قلعه ای باستانی است.

در این هتل ها که اغلب معماری آنها نیز الهام گرفته از سبک های سنتی و محلی است؛

  • دکوراسیون داخلی
  • انتخاب اشیاء و چیدمان آنها
  • سبک معماری اتاق ها
  • راهرو های خاص
  • و…

تماما جزییاتی هستند که باعث ایجاد یک فضای خارق العاده و البته تجلی‌گر فرهنگ منطقه برای مخاطبان آن می شود. در نهایت تمامی اینها باعث افزایش تقاضا برای اقامت، مخصوصا از طرف افراد علاقه مند به منازل و سبک زندگی سنتی شده است.

با اقامت در هتل بوتیک حس یک شهروند را تجربه کنید

اغلب مشتریان این هتل ها، مسافران و توریست ها هستند. یکی از خلاقیت های بسیار جالبی که در 
بوتیک هتل ها شاهد آن هستیم، تبدیل مسافر به شهروند است. منظور چیست؟ منظور ساخت فضاها و سازه های خاصی است که در آن مسافران دقیقا خود را مانند مردم محلی منطقه میبینند و با شرایط زندگی آنها، حتی در مدت زمان بسیار کوتاه آشنا شده و خو می­ گیرند.

منظور از این مکان ها، مکانی است که بتوان در آن بازتابی از فرهنگ و ویژگی های کشور یا شهری که هتل در آن واقع شده را به خوبی مشاهده کرده و با آن زندگی کرد.

برخی از مدیران این هتل ها برای اینکه بتوانند به خوبی چنین مکانی را به وجود آورند، با سرآشپز های چیره دست و آشنا به غذاهای محلی همکاری می­کنند. همینطور طراحان فضای داخلی به سبک سنتی و علاوه بر آن نوازندگان موسیقی های محلی از دیگر افرادی هستند که برای نزدیک کردن این فضا به محیط مذکور کمک می­کنند.

در اقدامی خلاقانه تر، سعی می­شود تا با ایجاد کافی شاپ، رستوران و دیگر جاذبه ها، علاوه بر توریستان و مسافران، گردشگران محلی نیز به اطراف هتل جذب شوند تا حس ادغام با محیط برای مشتریان هتل به اوج خود برسد.

خدمات متفاوت

خدمات متفاوت، یکی از ارکان اصلی تفاوت هتل بوتیک با هتل عادی است. ارائه خدمات با کیفیت بالا وظیفه هر هتل و هتلداری است اما در یک این هتل ها خدمات باید متفاوت باشند نه صرفا با کیفیت. این هتل ها شاید حتی با ۲۰ اتاق کوچک نتواند مانند هتل ۵ ستاره ۲۰۰ اتاقه خدمات با استاندارد را به مشتریان خود ارائه دهد اما در مقابل وجود خدمات خارق العاده است که این هتل را از هتل های بزرگ متمایز میکند.

در بسیاری از کشور ها، خدمات بوتیک‌هتل ها به شدت غیر منتظره است. به طور مثال اجرای موزیک محل زندگی مشتری، بدون اطلاع قبلی وی! بله، برخی از این هتل ها با استفاده از اطلاعاتی که در مورد مشتری خود در اختیار دارند، خدمات غیر منتظره ای را به او ارائه می­دهند.

و در نهایت خارق العاده

واژه خارق العاده از پیوستن دو عبارت خارق و عاده به معنای پاره کردن عادت ها به وجود آمده است. این دقیقا چیزی است که یک هتل‌بوتیک دارد؛ حذف عادیات.

هدف نهایی این نوع هتل حذف عادت­های معمولی و تجربه های ساده برای مسافران است که در نهایت باعث ایجاد تجربه ای خاص و شگفت انگیز برای آنان می­شود.

وجود معماری خاص، اتاق های کوچک اما جذاب، تجلی فرهنگ، خدمات متفاوت و … از جمله ویژگی های این نوع از هتل هاست که در نهایت باعث ایجاد یک تجربه بسیار متفاوت در مشتریان خود می شود و به شدت دید آنها به سفر و حتی اقامت در هتل را مورد تأثیر قرار می دهد.

از جمله چالش هایی که در آینده مدیران این نوع هتل با آن روبرو می­شوند، کاهش هزینه ها برای جذب مشتری بیشتر و همینطور حفظ طبیعت منحصر به فرد است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.