طراحان هتل های لوکس پیش از هر اقدامی، اصول زیباشناسی دقیقی را برای طراحی دکوراسیون هتل لوکس و مدرن مورد نظر انتخاب میکنند. با توجه به این موضوع همه وسایل و تزئینات مورد استفاده در طراحی از جمله مبلمان، تابلو ها، لوستر ها و هر المان دیگری که در یک هتل لوکس قرار میگیرد، با دقت انتخاب میشود. همه این موارد به شکلی انتخاب میشوند تا جلوهای شیک، مدرن و اشرافی در هتل ایجاد کند.
لازم است در روند طراحی دکوراسیون هتل لوکس مورد نظر، همه چیز، از طرح ورودی هتل تا نورپردازیها، تابلوها و حتی روکشهای تخت خواب اتاق ها در تعامل با هم باشند و هارمونی مطلوب را با توجه به اصول زیبایی شناسی مورد نظر ایجاد کنند. حتی جزئیترین وسیلهها میتوانند در همسو کردن فضای هتل موثر باشند و زیبایی و ظرافت را به شکوه مجموعه اضافه کنند.
استفاده از گیاهان، ایجاد فضای سبز و به طور کلی هر آنچه به عنوان المانی طبیعی و سازگار با محیط زیست شناخته میشود، به عنصری کلیدی در طراحی مدرن تبدیل شده است. این امر نه تنها در هتلها، بلکه در طراحی هر فضایی از جمله محیط های تجاری نیز مورد توجه است. به طوری که به یک تکنیک مهم در طراحی تبدیل شده است.
امروزه از این عناصر طبیعی در لابیها، قسمت پذیرش و اتاقهای هتلهای لوکس در سراسر دنیا استفاده میشود. این امر البته ممکن است به دو شکل در دکوراسیون لوکس هتل ها اجرا شود. طراحانی که تجربه بالایی دارند، در صورت نیاز علاوه بر به کارگیری این عناصر طبیعی، از عناصر دیگری که حس طبیعت را در افراد القا میکند استفاده میکنند. البته استفاده از این المانهای نیاز به دقت و تجربه زیادی دارد. چرا که این عناصر باید با اصول زیبایی شناسی مورد نظر و سایر عناصر یک هتل لوکس همسو باشند.
با این وجود، در صورتی که محدودیتی وجود نداشته باشد، ترجیح طراحان استفاده از گیاهان و عناصر طبیعی واقعی است.
پیشتر به شکل کامل درباره اهمیت لابی هتل و اصول طراحی آن صحبت کردهایم. نکتهای که تمام طراحان در آن هم نظر هستند، طراحی لابی هتل با استاندارهای مدرن و لوکس و البته همسو بودن آن با سایر قسمتهای هتل است. بدیهی است که دکوراسیون یک هتل لوکس، نیاز به یک لابی لوکس و مجلل هم دارد. در واقع لابی شناسنامه هتل محسوب میشود و طراحان آن را یکی از مهمترین قسمتها برای نمایش شکوه و زیبایی هتل میدانند.
لابی البته از جهات دیگر هم اهمیت زیادی دارد. نکته مهم دیگر که در طراحی هتل های لوکس اهمیت دارد، ایجاد فضاهای تفریحی در تمام قسمتهای هتل است. لابی نقش بزرگی در این امر در طراحی یک هتل لوکس ایفا میکند. همچنین وجود فضاهای اجتماعی پویا از دیگر موارد مهم در طراحی دکوراسیون هتل لوکس محسوب میشود. در این امر هم لابی نقش مهمی دارد و شاید بتوان گفت گزینه نخست برای ایجاد این فضاهاست.
یکی از مواردی که در هتلهای مدرن و لوکس امروزی مورد توجه است، برقراری ارتباط فضای داخلی و بیرونی است. برقراری این ارتباط بین دو فضا با روشهای مختلفی قابل دستیابی است.
برخی از هتلها برای ایجاد این ارتباط، اقامتگاه را در یک باغ زیبا همراه با فضای تفریحی عالی ایجاد کردهاند. این امر حس راحتی و شکوه را برای فرد ایجاد میکند. برخی دیگر از هتلها با ایجاد تراسهای چندطبقه، آبشارهای داخلی و البته ایجاد منظرهای با زاویه دید وسیع به دنبال این ارتباط هستند.
در هر حال، طراحی داخلی در فضای باز میتواند حس خوشایندی از راحتی، آرامش، امنیت و شکوه و جلال را به همراه داشته باشد. بر همین اساس استفاده از این تکنیکها به امری محبوب در میان طراحان هتلها تبدیل شده است.
منبع: شرکت دکوراسیون داخلی تهران دیزاین سنتر
صندلیهای اپن در واقع همان صندلیهای پایه بلندی هستند که در پشت اپن و یا کانتر مورد استفاده قرار میگیرند و از آنها برای صرف وعدههای غذایی استفاده میشود. لازم به توضیح است که این صندلیها باید ارتفاع مشخصی داشته باشند تا بتوان از آنها به عنوان صندلی اپن استفاده کرد. در اکثر مدلهای صندلی اپن، قابلیت تنظیم ارتفاع وجود دارد تا استفاده کننده به راحتی بتواند صندلی را به ارتفاع مورد نظر خود برساند.
کاناپه را میتوان نوعی مبل در نظر گرفت که به صورت متفاوتی ساخته شده است. از تفاوتهای اصلی کاناپه با مبل میتوان به تعداد افرادی که از آن میتوانند استفاده کنند اشاره کرد. عموما کاناپهها برای استفاده چند نفری ساخته میشوند و به طور معمول هر کاناپه دارای ظرفیتی برای ۳ نفر است. کاناپههایی که به صورت ۲ نفره طراحی و ساخته میشوند به مبل لاوست معروف هستند. دلیل اصلی ایجاد کاناپه را میتوان راحتی بیشتر نسبت به مبل دانست. بر روی کاناپه میتوان دراز کشید؛ به همین دلیل مانند یک تخت خواب طراحی و ساخته میشوند تا راحتی و آرامش بیشتری را برایمان به ارمغان بیاورند. در هتلها معمولا از کاناپه به دلیل راحتی، بیشتر از مبل استفاده میشود.
کاناپهها در انواع مختلفی ساخته میشوند و معمولا در جنسهای متنوعی مانند چرمی، مخملی، پارچهای وغیره طراحی و ساخته میشوند. رنگ بندی کاناپهها نیز مانند جنس آنها متفاوت است. شما میتوانید با توجه به نوع دکوراسیون داخلی خود و رنگ آن تصمیم به خرید کاناپه مناسب بگیرد. این که چه جنسی را برای طراحی دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید، به همخوانی آن با سایر وسایل منزل و دکوراسیون شما بستگی دارد. کاناپهها در دو مدل یک طرفه و دو طرفه طراحی و ساخته میشوند. لازم به توضیح است که قبل از خرید کاناپه نیاز است مواردی همچون هدف خود از خرید کاناپه، تعداد کاناپه، رنگ، جنس و طرح کاناپه را انتخاب بررسی کنید تا خریدی بهتری داشته باشید.
یکی دیگر از انواع صندلی در دکوراسیون داخلی ، صندلی ناهار خوری است. این صندلی تاثیر بسیار زیادی در کیفیت و زیبایی دکوراسیون منزل شما خواهد داشت، از همین رو نیاز است در خرید و انتخاب صندلی نهار خوری نهایت دقت خود را به خرج دهید. امروزه صندلی نهار خوری را میتوان یکی از ضروریترین اجزاء زندگی مدرن دانست. این صندلیها و میز ناهارخوری نه تنها محلی برای خوردن وعدههای غذایی هستند بلکه محلی برای جمع آوری افراد خانواده و برگزاری دورهمیهای خانوادگی به شمار میروند. به همین دلیل نیاز است دقت کافی در انتخاب اندازه و رنگ آن به خرج دهیم. صندلیهای ناهار خوری خود دارای انواعی هستند که در ادامه به بررسی و معرفی هر کدام از آنها میپردازیم.
عموما از این میز و صندلی نهار خوری برای دکوراسیونهایی استفاده میشود که ساختار کلاسیک و قدیمی در آن موج میزند. در این نوع از طراحی دکوراسیون داخلی آنچه که بیشتر از همه مورد نیاز است، جنس میز و صندلی است. عموما این نوع میز و صندلیها از جنس چوب ساخته میشوند و طراح نهایت دقت خود را برای نزدیک کردن طرح صندلی به صندلیهای کلاسیک به خرج میدهد. از ویژگیهای این مدل میتوان به براق بودن آن اشاره کرد. رنگهای مورد استفاده برای این صندلیها معمولا طلایی، سفید یا کرم است.
این صندلیها عموما از چوبهای گران قیمت و براق مانند چوب درخت راش و گردو ساخته میشوند. از رنگهای قهوهای، مشکی، سیاه و سفید بیشتر از دیگر رنگها برای طراحی صندلیهای مدرن استفاده میگردد. عموما طراحان داخلی برای زیبایی بیشتر دکوراسیونهای داخلی، از لوسترهای مدرن در بالای میز و صندلی ناهار خوری استفاده میکنند.
از دیگر انواع صندلی در دکوراسیون داخلی ، میتوان به میز و صندلی ناهار خوری برای دکوراسیون صنعتی اشاره کرد. در این نوع طراحی میز و صندلی معمولا از طرحهای ابزارآلات و لوازم کارخانجات کمک گرفته میشود. در این مدل طراحی صندلی در دکوراسیون داخلی معمولا از رنگهای صنعتی و خنثی استفاده میگردد. نکته دیگر در رابطه با طراحی این مدل میز و صندلی آن است که در طراحی آنها از اشکال تیز مانند مربع و مستطیل بسیار استفاده میشود. در هنگام انتخاب و خرید میز و صندلی ناهار خوری نیاز است که به مواردی همچون نوع دکوراسیون، نوع رنگ دکوراسیون، اندازه میز و صندلی و … دقت داشته باشید.
از دیگر صندلیهای مورد استفاده در دکوراسیونهای داخلی دانشگاهها و مراکز آموزشی میتوان به صندلی دانشجویی اشاره کرد. این صندلیها شاید در نگاه اول یک صندلی معمولی به نظر برسند، اما باید بدانید که صندلی دانشجویی به هیچ وجه نمیتواند یک صندلی معمولی باشد. چراکه دانشجو برای مدت طولانی باید در کلاس درس حاضر باشد و این صندلی باید به گونهای طراحی شود که راحتی لازم را برای استفاده کننده به ارمغان بیاورد. این صندلیها همچنین باید دارای ارتفاع مناسب، پایههای مقاوم، پشتی اصولی و راحتی لازم را داشته باشند. معمولا در طراحی صندلیهای دانشجویی از قوانین ارگونومیک به صورت اصولی و درست استفاده میشود تا صدمهای به استفاده کننده آن نرسد.
این صندلی یکی دیگر از انواع صندلی در دکوراسیون داخلی است. معمولا از صندلی تاشو برای استراحت و ریلکس کردن استفاده میشود. به دلیل ساختار تاشوی این صندلیها استفاده از آنها بسیار رایج است. صندلیهای تاشو در سایز و اندازههای مختلف و در دو مدل چوبی و فلزی تولید میشوند. شما میتوانید با توجه به نوع دکوراسیون خود از این صندلیها استفاده نمایید. لازم به توضیح است که صندلیهای تاشو قابلیت استفاده در فضای آزاد را دارند و معمولا در برابر آب و نور خورشید مقاوم هستند.
منیع: شرکت دکوراسیون داخلی تهران دیزاین سنتر
بسیاری از شرکت ها با سرمایه گذاری در سلامت اداری و توصیه های بهداشتی و درمانی، بهره وری خود را افزایش دادهاند. با توجه به نقش محیط کار در سلامت کارکنان، طراحی فضای کاری اصولی و باکیفیت منجر به ایجاد فضایی کمتر استرس زا و تولیدی میشود. ضروری است که کارفرمایان سلامت جسمی و روحی کارکنان خود را مورد توجه قرار دهند. کارمندان برای ارائه بهترین بازدهی باید در محیط کاری خود احساس راحتی و آرامش کنند.
بر اساس گزارش سلامتی روند کار، کارمندان همچنین مایل به فعالیت در یک محیط سالم هستند. در اینجا برخی از یافته های این بررسی را خواهید دید:
حفظ سلامت کارمندان یکی از نکات و چالش های مهم صاحبان کسب و کار است. چرا که کارمندان تقریباً یک سوم زندگی خود را در محیط کارشان میگذرانند. برای کشف و حفظ استعدادهای برتر، شرکت ها میتوانند محیطی را ایجاد کنند که به افراد برای کار، تفکر و همکاری طبیعی کمک کند. هفتاد درصد دفاتر امروز دارای طرح آزاد هستند و طرح آزاد میتواند بسیار خارق العاده باشد. اما برای افزایش بهره وری لازم است که به درستی اجرا شود. از ارائه اتاقهای خصوصی برای برقراری تماس و فضاهای آرام برای مدیتیشن گرفته تا مکانهای تفریحی و راحت، که باعث تقویت همکاری می شود. ضروری است در ساخت فضاهای اداری، آنها را با محیط های مختلف ترکیب کرد تا این امر به حفظ سلامت کارمندان در محیط کار کمک کند.
طراحی این چنین دفتری یک سرمایه گذاری با ارزش تجاری است. حتی یک سازمان بین المللی وجود دارد که شرایط لازم برای ایجاد محیط های داخلی مولد و راحت را برای حفظ سلامت کارمندان ایجاد کرده است.
WELL Building Standard؛ استاندارد برتر برای ساختمان ها و فضاهای داخلی است که به دنبال پیاده سازی، اعتبارسنجی و سنجش ویژگی هایی است که از سلامتی انسان پشتیبانی میکنند و اولین استانداردی است که بر سلامتی و رفاه انسان در طراحی، ساخت و بهرهبرداری از ساختمانها متمرکز است. طراحی دکوراسیون دفتر کاری که کیفیت هوا، نورپردازی و چیدمان کلی فضای داخلی را در نظر بگیرد، میتواند به میزان قابل توجهی بر سلامت، رضایت، رفاه و بهره وری کارکنان تأثیر مستقیم بگذارد.
استاندارد ساختمان خوب بر هفت مفهوم عملکرد ساختمان تمرکز دارد. هوا، آب، تغذیه، نور، تناسب اندام، آسایش و محیط. در ادامه به توضیح اهمیت این موارد میپردازیم.
کیفیت هوا در محیط کار تأثیر بسزایی در حفظ سلامت کارمندان و بهره وری آنها دارد. تحقیقات انجام شده توسط شورای جهانی ساختمان سبز افزایش ۱۱ درصدی بهره وری را در نتیجه افزایش هوای تازه به محل کار و کاهش آلاینده ها به ثبت رسانده است. در ادامه چند روش برای تأثیرگذاری بر کیفیت هوا ذکر شده است:
مغز ما از ۷۳ درصد آب تشکیل شده است، بنابراین مصرف آب به بهبود کیفیت خواب، سطح انرژی و همچنین توانایی تمرکز، وضوح ذهن، آگاهی و هوشیاری ما کمک میکند. این به نوبه خود به ما کمک میکند تا در محل کار بیشتر مولد باشیم. میتوانید با به کارگیری روشهای زیر به کارکنان خود کمک کنید تا میزان مصرف آب خود را افزایش دهند:
هر چقدر هم که محیط کار راحت باشد، باز هم ممکن است کارمندان گاهی دچار استرس شوند. افراد زمانی که دچار استرس میشوند، احساس گرسنگی میکنند. بهترین راه برای کمک به حفظ سلامت کارمندان در مقابله با استرس، مصرف غذای سالم و تازه است. طیف گستردهای از میوه ها و سبزیجات را به عنوان میان وعده در نظر بگیرید.
همه ما این جمله را شنیدهایم که “عقل سالم در بدن سالم است” و این گفته ممکن است به خصوص در محیط کار صادق باشد. آنچه که کارمندان روزانه در دفترکار خود میل میکنند، به افراد انرژی خواهد داد. اگر میخواهید کارمندان تان انرژی خوبی داشته باشند و متمرکز و مولد باشند، باید آنها را به داشتن یک رژیم غذایی مغذی و متعادل که برای رسیدن به موفقیت لازم است، تشویق کنید. عادات و فرهنگ غذایی را با این نکات تغییر دهید:
یک مطالعه انجام شده توسط گروه طراحی و آنالیز محیطی در کرنل نشان داد هنگامی که کارمندان در یک اتاق دارای پنجره ۳ متری کار کردند، از ۸۴ درصد کاهش در خستگی چشم، سردرد و علائم دید بینایی خبر دادهاند. به یاد داشته باشید یکی از مهمترین نکات مربوط به حفظ سلامت کارمندان در دفتر کار، به حداکثر رساندن هوای تازه و نور طبیعی است. بنابراین از هر فرصتی برای یافتن یک اتاق با منظره و نور طبیعی، استفاده کنید. در اینجا چند روش برای طراحی روشنایی دفتر کار آورده شده است:
هنگام ساخت دفتر کاری خود، درک روندهایی که تعیین کننده طراحی هستند، بسیار مهم است. در ادامه با ۵ تکنیک جدید در طراحی دکوراسیون اداری که در نقشه بهترین طراحان جهان منعکس می شوند، آشنا خواهید شد.
به نظر می رسد مفهوم واقعیت مجازی (VR) در هر صنعتی رو به رشد است. از بازی گرفته تا پزشکی و صنعتی. یکی از حوزه های مهمی که استفاده از این مفهوم را بیش از پیش مورد توجه قرار داده است، طراحی دکوراسیون اداری است. و این تصویب تکنولوژیکی مزایایی را برای صاحبان مشاغل و طراحان مربوطه ایجاد می کند. غالباً برای صاحب شرکت دشوار است که فضای اداری را براساس نقشه های خود تجسم کند. اما VR به طراح اجازه می دهد تا تصور مشتری خود را پیاده کند. آنها می توانند با لمس یک دکمه، وسایل، اتصالات و حتی رنگ آمیزی را تغییر دهند.
واقعیت مجازی این امکان را برای طراح فراهم میکند که در یک دنیای مجازی، تصور فیزیکی از فضا را ایجاد کنند. مزایای موجود در اینجا به مشتری اجازه میدهد دقیقاً همان چیزی را که میخواهد بدست آورد و یک طراح میتواند از نمونه طرح دیجیتالی تأیید شده برای طراحی فضای اداری استفاده کند.
تجزیه و تحلیل داده ها، داده کاوی، داده های بزرگ، همه اینها کلماتی هستند که ورد زبان همه است. به نظر می رسد جهان در بسیاری از صنعت های موجود، سرمایه گذاری زیادی در داده ها، به اشکال مختلف انجام داده است. تجزیه و تحلیل فضای کاری، بزرگترین داده در دنیای طراحی داخلی است و توسط برخی از شرکتهای متفکر دنیا تصویب شده است.
حرکت یک طرح از فرضیه به اثبات علمی، بازی نهایی در اینجا است. تیم های طراحی در حال حاضر ارزیابیهای تحلیلی از فضای داخلی و نحوه استفاده از آن ها را ارائه می کنند تا مشخص کنند که چگونه موارد بعدی باید طراحی شوند. زیبایی این تکنیک در این است که به طور واقعی هدایت می شود. شما دقیقاً اندازهگیری می کنید که فضا چگونه مورد استفاده قرار گیرد و توسط چه کسی طراحی شود. نتیجه یک طراحی علمی است که به منظور افزایش بهره وری و صرفه جویی در هزینه ها به اثبات رسیده است.
وقتی روی بهره وری تمرکز می کنید، به طور کلی روی کار تیمی متمرکز شده اید. گروه با ارزش ترین و پر ریسک ترین دارایی شماست و نحوه برخورد با آنها حتی در فضای طراحی مهم است. امروزه طراحان توجه زیادی به نوعی طراحی دارند که الهام بخش کارهای گروهی است. یک نیروی کار الهام بخش، شادتر است و کارمندان خوشحال، تولید کننده تر هستند.
با این حال، در اینجا مراقب باشید زیرا ممکن است چیزی که الهام بخش شماست، با آنچه که انگیزه تیم را تحریک میکند، متفاوت باشد. مهم است که گروه انگیزه و ورودی خود را به طراحی بدهد. تیم خود را به چالش بکشید و مکانی را طراحی کنید که به همه افراد انگیزه دهد.
مبلمان یکی از مهمترین جنبه های طراحی داخلی فضای اداری است. هزینه مبلمان می تواند بسیار متفاوت باشد اما بسیار مهم است که مبلمان مورد استفاده تیم شما در طول روز از حداقل زیرساخت های طراحی پشتیبانی کند. مبلمان موجود در دفتر شما باید ارگونومیک طراحی شده باشند. فقط این واقعیت که تنها بزرگترین علت غیاب اداری، کمردرد است، باید باعث شود که شما به فکر راحتی نشستن کارکنان خود باشید. در حقیقت، بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار در سال برای درمان مشکلات کمر در ایالات متحده هزینه می شود، که بیشتر آنها از مشکلات کارمندان پشت میزی است. با انتخاب مبلمان ارگونومیک از تیم خود حمایت کنید و به دنبال آن بهره وری شرکت را افزایش دهد. این یکی از مهمترین نکات در حفظ سلامت کارمندان در محیط کار است.
مشارکت، کلمه دیگری است که در بسیاری از شرکت ها بر آن تاکید فراوان است. در طراحی فضای اداری مدرن، فضای مشترکی وجود دارد که به تیم اجازه می دهد تا با کارآمدترین روش، در تعامل و همکاری مشترک باشند. این امر می تواند با از بین بردن دیوارها، باعث شود که گروه در هماهنگی و کنار هم قرار بگیرند. فضای اداری مشترک حتی به تیمهای مختلف امکان همکاری داده تا از مزایای دانش یکدیگر استفاده کنند.
امروزه توجه به نکات مطرح شده و ایجاد فضاهای کاری متنوع برای نیاز های مختلف به یک ضرورت تبدیل شده است. به طوری که به عنوان یک معیار برای سنجش کیفیت طراحی دکوراسیون دفتر کار شناخته میشود.
فضایی که در آن کار میکنید به عملکرد شغلی شما، فرهنگ شرکت و نحوه همکاری افراد در داخل شرکت بستگی دارد. بسیار مهم است که هر فضای کاری با توجه به نیاز کارمندان، راحتی، بهره وری بیشتر، خلاقیت و روحیه تیم طراحی شود.
بر این اساس متداول ترین نوع فضای کاری که ممکن است در دکوراسیون محل کار به آن نیاز داشته باشید کدام است؟ در ادامه ۴ مورد از مهمترین فضاهای اداری مورد نیاز را بررسی خواهیم کرد.
کار تیمی یکی از بخش های مهم در هر شرکت است. کارهای تیمی و مشارکتی بیشتر در مکان هایی مثل اتاق جلسات، سالن اجتماعات، سالن های کنفرانس یا اتاق کوچک انجام میشود. البته این موارد معمولا به سلسله مراتب و جایگاه افراد در شرکت هم وابسته است. این فضاها بخشی مهم و اثرگذار در یک پروژه دکوراسیون اداری محسوب میشود. اما از آنجا که برخی از کارکرد های آنها مشابه است، باید توجه ویژهای به نیاز های شرکت و فضایی که در اختیار داریم، داشته باشیم.
معمولا در طراحی دکوراسیون محل کار باید ایجاد فضایی برای کارهای تیمی و جلسات وجود داشته باشد. اما نیاز به سالنهای بزرگتر باید بسته به نیاز کارفرما بررسی شود.
برای بسیاری از افراد کار کردن در فضاهای شلوغ و پر سر و صدا دشوار است و نیاز به فضایی ساکت و آرام دارند. همچنین برخی از کارها در ذات خود نیاز به تمرکز دارند و باید برای انجام بهینه آن در فضایی آرام به فعالیت پرداخت. به همین دلیل باید در دکوراسیون محل کار، اتاق های جداگانهای وجود داشته باشند تا افراد بتوانند با تمرکز کافی به انجام فعالیت مورد نظر بپردازند.
البته باید بدانید که لازم نیست این قسمت ها در فضایی کاملا بسته و ایزوله باشند. میتوان با یک پارتیشن شیشهای ساده این فضا را ایجاد کرد. اما در هر صورت ایجاد چنین فضاهای تک نفرهای که فرد بتواند در آن متمرکز باشد یکی از نیازهای غیر قابل انکار هر شرکت است.
افرادی هستند که میخواهند در کار خود غوطهور شوند، بدون اینکه حواسشان به محیط اطراف خود پرت شود. فضای کاری آنها در واقع محل امن آنهاست. بنابراین مبلمان یا صندلی ها، میز و سایر لوازم باید از اصول ارگونومیک پیروی کنند و راحت باشند تا فرد بتواند بیشترین بازده ممکن را داشته باشد.
در نظر گرفتن چنین فضایی در دکوراسیون محل کار ضروری است و کمک میکند هر فرد بتواند مسئولیت شغلی خود را در فضایی آرام و بدون درگیری با عوامل خارجی، به بهترین نحو انجام دهد. بنابراین این بخش هم یکی از فضاهای مهم است که نیاز است در طراحی دفتر کار به آن توجه شود.
سفارشی سازی محل کار برای افراد، یکی دیگر از مواردی است که در صورت امکان کمک زیادی به تمرکز افراد در فضای کاری میکند. این امر به افراد این امکان را میدهد که در فضایی، با المان هایی که مورد علاقه او هستند کار کند. این یکی از مهمترین اصول در زیبایی شناسی طراخی داخلی اداری محسوب میشود. در این بخش جنبههای مختلفی وجود دارند که میتوانید شخصا آنها را تغییر دهید تا فضا برای کارمندانتان راحت تر شود. مبلمان بخش مهمی از این قسمت را تشکیل میدهد و اهمیت ویژهای در طراحی این بخش از محل کار دارد.
منبع: شرکت معماری و دکوراسیون داخلی تهران دیزاین سنتر