فضاهای مختلف در محل کار

امروزه توجه به نکات مطرح شده و ایجاد فضاهای کاری متنوع برای نیاز های مختلف به یک ضرورت تبدیل شده است. به طوری که به عنوان یک معیار برای سنجش کیفیت طراحی دکوراسیون دفتر کار شناخته می‌شود.

فضایی که در آن کار می‌کنید به عملکرد شغلی شما، فرهنگ شرکت و نحوه همکاری افراد در داخل شرکت بستگی دارد. بسیار مهم است که هر فضای کاری با توجه به نیاز کارمندان، راحتی، بهره وری بیشتر، خلاقیت و روحیه تیم طراحی شود.

بر این اساس متداول ترین نوع فضای کاری که ممکن است در دکوراسیون محل کار به آن نیاز داشته باشید کدام است؟ در ادامه ۴ مورد از مهمترین فضاهای اداری مورد نیاز را بررسی خواهیم کرد.

فضای مناسب برای امور تیمی و مشارکتی

کار تیمی یکی از بخش های مهم در هر شرکت است. کارهای تیمی و مشارکتی بیشتر در مکان هایی مثل اتاق جلسات، سالن اجتماعات، سالن های کنفرانس یا اتاق کوچک انجام می‌شود. البته این موارد معمولا به سلسله مراتب و جایگاه افراد در شرکت هم وابسته است. این فضاها بخشی مهم و اثرگذار در یک پروژه دکوراسیون اداری محسوب می‌شود. اما از آنجا که برخی از کارکرد های آنها مشابه است، باید توجه ویژه‌ای به نیاز های شرکت و فضایی که در اختیار داریم، داشته باشیم.

معمولا در طراحی دکوراسیون محل کار باید ایجاد فضایی برای کارهای تیمی و جلسات وجود داشته باشد. اما نیاز به سالن‌های بزرگتر باید بسته به نیاز کارفرما بررسی شود.

ایجاد فضاهای ساکت و تک نفره در دکوراسیون محل کار

برای بسیاری از افراد کار کردن در فضاهای شلوغ و پر سر و صدا دشوار است و نیاز به فضایی ساکت و آرام دارند. همچنین برخی از کارها در ذات خود نیاز به تمرکز دارند و باید برای انجام بهینه آن در فضایی آرام به فعالیت پرداخت. به همین دلیل باید در دکوراسیون محل کار، اتاق های جداگانه‌ای وجود داشته باشند تا افراد بتوانند با تمرکز کافی به انجام فعالیت مورد نظر بپردازند.

البته باید بدانید که لازم نیست این قسمت ها در فضایی کاملا بسته و ایزوله باشند. می‌توان با یک پارتیشن شیشه‌ای ساده این فضا را ایجاد کرد. اما در هر صورت ایجاد چنین فضاهای تک نفره‌ای که فرد بتواند در آن متمرکز باشد یکی از نیازهای غیر قابل انکار هر شرکت است.

قرار دادن میزهای خصوصی در دکوراسیون دفتر کار

افرادی هستند که می‌خواهند در کار خود غوطه‌ور شوند، بدون اینکه حواسشان به محیط اطراف خود پرت شود. فضای کاری آنها در واقع محل امن آنهاست. بنابراین مبلمان یا صندلی ها، میز و سایر لوازم باید از اصول ارگونومیک پیروی کنند و راحت باشند تا فرد بتواند بیشترین بازده ممکن را داشته باشد.

در نظر گرفتن چنین فضایی در دکوراسیون محل کار ضروری است و کمک می‌کند هر فرد بتواند مسئولیت شغلی خود را در فضایی آرام و بدون درگیری با عوامل خارجی، به بهترین نحو انجام دهد. بنابراین این بخش هم یکی از فضاهای مهم است که نیاز است در طراحی دفتر کار به آن توجه شود.

سفارشی سازی محل کار برای افراد، یکی دیگر از مواردی است که در صورت امکان کمک زیادی به تمرکز افراد در فضای کاری می‌کند. این امر به افراد این امکان را می‌دهد که در فضایی، با المان هایی که مورد علاقه او هستند کار کند. این یکی از مهمترین اصول در زیبایی شناسی طراخی داخلی اداری محسوب می‌شود. در این بخش جنبه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید شخصا آنها را تغییر دهید تا فضا برای کارمندانتان راحت تر شود. مبلمان بخش مهمی از این قسمت را تشکیل می‌دهد و اهمیت ویژه‌ای در طراحی این بخش از محل کار دارد.


منبع: شرکت معماری و دکوراسیون داخلی تهران دیزاین سنتر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.