می توان گفت یکی از مهمترین عوامل موثر در خرید شما از یک فروشگاه کفش، طراحی انجام شده برای دکوراسون فروشگاه کفش است. اگر قصد دارید با ایجاد یک دکوراسیون جدید برای فروشگاه کفش خود، باعث ایجاد جلوه ای جذاب و خاص و در نهایت افزایش چند ده درصدی فروش فروشگاه خود شوید، در این مقاله با ما همراه باشید تا 7 ایده جذاب و متفاوت برای دکوراسیون فروشگاه کفش ارائه نماییم.
شاید دیگر دوران استفاده از قفسه های عمودی و افقی ساده و معمولی گذشته باشد. برای اینکه بتوانید دیزاین فروشگاه کفش مردانه خود را به شکلی زیبا و جلوه ای خاص به مخاطبان نشان دهید. باید از نکات حرفه ای دکوراسیون داخلی استفاده کنید. یکی از این نکات، استفاده از حجم های متفاوت است!
همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، در این دکور فروشگاه کفش خبری از یک قفسه افقی با ده ها جفت کفش نیست. در این دکوراسیون، حجم ها از جای خود بیرون آمده و ظاهری جدید را برای فروشگاه رقم زده اند. البته اگر کمی بیشتر دقت کنید، مشاهده میشود که رنگ کفش ها با رنگ دیوار و پس زمینه همخوانی مناسبی را دارد. همینطور نور پردازی آن نیز به همین صورت است.
نکته بعدی برای طراحی دکور کفش فروشی مردانه، افزایش ارزش کفش هاست! منظور از این صحبت این است که دیگر قرار نیست در هر یک متر قفسه ۷ یا ۸ جفت کفش قرار داده شود. ارزش کفش های فروشگاهتان را بالا برده و هر کدام را در فاصله مکانی مناسبی نسبت به دیگر کفش ها قرار دهید. در دکور پشت شیشه این مغازه (عکس فوق) این موضوع را مشاهده میکنید که کفش ها در فواصل مکانی مناسبی نسبت به یکدیگر قرار گرفته اند.
شاید چیدمان فروشگاه کفش زنانه کار بسیار سختی باشد. نگاه ریزبین خانم ها حتی در بهترین حالت ممکن نیز به دنبال یافتن ایرادی در دکور شما خواهد بود.
اگر به تصویر بالا دقت کنید، مشاهده میکنید که چیدمان این فروشگاه کفش بسیار خاص و جذاب است. شاید تعداد کفش های موجود در چنین فروشگاهی حتی به ۵۰ جفت هم نرسد. نیمی از جذابیت این دکور ها مربوط به رنگ سفید آن و سِت شدن دقیق این رنگ با رنگ کفش هاست. نیم دیگر را نیز میتوان به خاص بودن این دکور مربوط دانست.
این دکور به حالت میز و صندلی چیده شده است. شاید هیچ ارتباطی بین یک فروشگاه فروش کفش با میز و صندلی وجود نداشته باشد اما طراح حرفه ای این دکوراسیون فروشگاه کفش، به خوبی از این بی ارتباطی یک نظم و طرح جالب و خارق العاده ساخته که شاید حتی باعث جذب نگاه آقایانی شود که به صورت گذری از مقابل درب این مغازه عبور میکنند.
این دکور فروش کفش زنانه را میتوان مصداق بارزِ نظم در عین بی نظمی دانست! هیچکدام از جعبه های موجود در این دکوراسیون با یکدیگر هم اندازه نیستند و حتی از نظر تراز نیز باهم متفاوت اند، اما زمانی که به این بی نظمی نگاه کنیم در نهایت این چیدمان باعث جلب نظر و نگاه ما میشود.
طراحی دکوراسیون فروشگاه کفش اسپرت باید تماما مبتنی بر خلاقیت پیش برود و قسمت اعظم این خلاقیت را رنگ و نور داخل دکور تشکیل میدهد.
یکی از جزییاتی که دکور فروشگاه های فروش کفش اسپرت بزرگ مشاهده میکنید این است که آنها به ندرت از دکوراسیون های فضاگیر و حجیم استفاده میکنند و بر عکس فروشگاه های کفش زنانه، در این فروشگاه ها، اغلب کفش ها را معلق در هوا میبینیم. دلیل این موضوع چیست؟
توجیه این است کفش های اسپرت جزییات بسیار زیادی دارند که باید تماما توسط مخاطبان مشاهده شوند. از همین رو دکور های موجود، تا جای ممکن ساده میشوند تا مخاطب بتواند به خوبی کفش را مشاهده، بررسی و سپس برای خریداری آن اقدام کند.
علاوه بر این، رنگ دیوار و پس زمینه در دکوراسیون این کفش فروشی ها از اهمیت بسیار بالایی برخودار است. رنگ های اسپرتی مانند قرمز و یا مشکی میتواند باعث بهتر دیده شدن کفش ها شوند. رنگ سفید نیز میتواند باعث ایجاد جلوه های خاص شود اما مطمئنا پیاده سازی آن در دکور فروشگاه کفش اسپرت نیاز به نظر یک طراح حرفه ای دارد.
برای طراحی دکور فروشگاه کفش بچه گانه باید به دو مورد دقت کنید:
دیگر مانند گذشته قرار نیست که والدین برای کودکان خود خرید کنند! بلکه مخاطب نهایی شما همان کودکان هستند و آنها باید نظر آخر در مورد خرید البسه و کفش را بدهند. پس تا جای ممکن فروشگاه و دکور خود را برای آنها بهینه کنید.
در برخی از فروشگاه های کفش بچه گانه اروپایی، در نگاه اول تصور میکنیم که در حال مشاهده یک فروشگاه اسباب بازی هستیم. این موضوع در تصویر زیر به خوبی مشهود است.
در چنین محیط هایی مقاومت خرید از سمت خانواده و مقاومت انتخاب از سمت کودک کاهش پیدا میکند. وجود رنگ های جذاب در دکوراسیون فروشگاه باعث تمایز شما در بین تمامی رقبا میشود و در نهایت به فروش و سود بیشتر ختم خواهد شد.