اگر در یک بازار فروش لباس در حال تجارت باشید، نیاز دارید که مزیت و تمایز با دیگر رقبا برای خود ایجاد کنید. یکی از بهترین فعالیت های موجود، ایجاد تمایز در دکوراسیون فروشگاه است. اولین موردی که در یک فروشگاه بزرگ و نه تنها فروشگاه البسه در چشم مخاطب جلوه میکند، نمای آن از خارج و سپس دکوراسیون داخلی مغازه است.
ارائه توضیحات در مورد دکوراسیون بوتیک مطمئنا از عهده یک مقاله خارج است اما سعی میکنیم در ادامه به مهم ترین نکات در طراحیِ؛
بپردازیم.
همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید. رنگ استفاده شده در دکوراسیون، رنگی تیره است اما به هیچ عنوان باعث ایجاد یک فضای تاریک و دلگیر نشده. این رنگ در ادغام با رنگ البسه یک فضای اسپرت و دلخواه را به وجود آورده است. در چنین فضایی لباس ها به خوبی در نظر مخاطب دیده میشوند و احتمال فروش افزایش پیدا میکند.
علاوه بر تمامی اینها، این دکوراسیون باعث ایجاد تمایزی خاص در بین شما و رقبایتان میشود که احتمالا در اغلب اوقات از رنگ های روشن در دکوراسیون فروشگاه خود استفاده میکنند.
نکته دیگر در مورد دیزاین بوتیک لباس مردانه، آزاد سازی فضای فروشگاه است.
حتی اگر فروشگاه کوچکی دارید قرار نیست تمامی فضای مغازه را با استفاده از مانکن ها و استند ها پر از لباس کنید. فروشگاه را به صورتی طراحی کنید که مشتریان بتوانند به راحتی در داخل آن گردش کرده و پس از یک مشاهده ۳۰ ثانیه ای به دلیل کمبود فضا از مغازه فراری نشوند.
برای این منظور به خوبی از پتانسیل دیوار های فروشگاه برای آویزان کردن اجناس استفاده کنید. همینطور میتوانید قسمتی از فضای میز فروشنده را نیز به فضای داخلی بوتیک اضافه کنید.
یکی از نکات حرفه ای برای طراحی دکوراسیون فروشگاه لباس مردانه، استفاده از فضای کلاسیک و رنگ های متمایل به تیره است. البته مطمئنا این ایده برای تمامی فروشگاه های لباس مردانه مناسب نیست اما تکنیکیی است که در فروشگاه های لباس های مجلسی و رسمی به خوبی اجرا شده و علاوه بر آن در فروشگاه های لباس اسپرت هم میتوان از آن استفاده کرد.
همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید. رنگ استفاده شده در دکوراسیون، رنگی تیره است اما به هیچ عنوان باعث ایجاد یک فضای تاریک و دلگیر نشده. این رنگ در ادغام با رنگ البسه یک فضای اسپرت و دلخواه را به وجود آورده است. در چنین فضایی لباس ها به خوبی در نظر مخاطب دیده میشوند و احتمال فروش افزایش پیدا میکند.
علاوه بر تمامی اینها، این دکوراسیون باعث ایجاد تمایزی خاص در بین شما و رقبایتان میشود که احتمالا در اغلب اوقات از رنگ های روشن در دکوراسیون فروشگاه خود استفاده میکنند.
نکته دیگر در مورد دیزاین بوتیک لباس مردانه، آزاد سازی فضای فروشگاه است.
حتی اگر فروشگاه کوچکی دارید قرار نیست تمامی فضای مغازه را با استفاده از مانکن ها و استند ها پر از لباس کنید. فروشگاه را به صورتی طراحی کنید که مشتریان بتوانند به راحتی در داخل آن گردش کرده و پس از یک مشاهده ۳۰ ثانیه ای به دلیل کمبود فضا از مغازه فراری نشوند.
برای این منظور به خوبی از پتانسیل دیوار های فروشگاه برای آویزان کردن اجناس استفاده کنید. همینطور میتوانید قسمتی از فضای میز فروشنده را نیز به فضای داخلی بوتیک اضافه کنید.
بر خلاف بوتیک مردانه، فروشگاه لباس زنانه بهتر است با استفاده از رنگ های روشن و دلباز طراحی شود. برای یک خریدار خانم حتی زیبایی دکوراسیون فروشگاه شما هم بسیار حائز اهمیت است و امکان دارد حتی قبل از ورود به فروشگاه، به دلیل چیدمان نامناسب دکور از تصمیم خود صرف نظر کرده و برای خرید به دیگر مغازه ها رجوع کند.
اگر خودتان صاحب یک فروشگاه لباس زنانه بوده و یا در فعالیت کاری خود مغازه ای برای فروش محصولات به خانم ها داشته بوده باشید، میدانید که خانم ها بسیار در خرید هایشان حساس و مشکل پسند اند. بهتر است برای اینکه بتوانید جوابگوی نیاز های این عزیزان باشید، دکوراسیون خود را به صورتی طراحی کنید که گنجایش انواع البسه مختلف در تنوع بالا را داشته باشد.
البته اگر از کیفیت و زیبایی محصولات خود کاملا مطمئنید و اطمینان دارید که هیچ کدام از مشتریان نمیتواند به سینه اجناس شما دست رد بزند، بهتر است تا به سمت طراحی دکوراسیون های خلوت بروید. چینش چنین دکوراسیونی نیازمند وجود یک طراح حرفه ای در کنار شماست.
به عنوان نکته آخر در مورد طراحی فروشگاه لباس زنانه باید بار دیگر این نکته را بازگو کنیم که بسیاری از خانم ها، در بیرون از مغازه و پس از مشاهده ویترین فروشگاه تصمیم میگیرند که به آن وارد شوند یا نه. پس تا جای ممکن به زیبایی ویترین اهمیت دهید.
در دکوراسیون فروشگاه لباس بچگانه باید به ۳ نکته توجه کنید:
در مقاله دکوراسیون فروشگاه کفش بچه گانه نیز ذکر کردیم که در نهایت این خود کودکان اند که تصمیم نهایی برای خرید کفش یا لباسشان را میگیرند. پس دکور بوتیک لباس خود را برای کودکان طراحی و بهینه کنید، نه بزرگسالان.
توصیه اکید میشود که تا حد ممکن از رنگ های تیره در طراحی این فروشگاه استفاده نکنید و در مقابل به سمت رنگ های روشن روی بیاورید. البته منظور از رنگ های روشن صرفا رنگ سفید یا زرد ملایم نیست. بلکه رنگ سبز، قرمز، آبی و… به خوبی میتواند دکوراسیونی زیبا برای مغازه شما بسازد. اگر توانایی استفاده از رنگ های مذکور در دیوار فروشگاه را به دلایل مختلف ندارید، میتوانید از آنها در دیگر اِلمان ها و اشیاء استفاده کنید.
مانند فروشگاه لباس زنانه، در دکوراسیون فروشگاه لباس بچه گانه نیز ویترین فروشگاه موضوع بسیار پر اهمیتی است. ویترین این فروشگاه را نه صرفا برای جذب مشتری بلکه به عنوان جزئی از فروشگاه بسازید. ویترین فروشگاهی که در تصویر پایین مشخص است به خوبی اهمیت این موضوع را نشان میدهد.
مقاله دیزاین دکوراسیون بوتیک لباس توسط تهران دیزاین سنتر منتشر شده است.